Váš názor

Darovat kus štěstí

Darovala byste vajíčko, pokud byste tím pomohla jiné ženě?  Je 15 000 korun pro dárkyni dostatečná odměna? Diskutujte a vyhrajte – tři nejzajímavější odpovědi tentokrát odměníme sadou krémů Expert Lift od Nivea Visage v hodnotě 800 Kč.


Váš příspěvek
  1. znaků.
  • White Strips
    29.01. 2012 14:00

    Crest White Strips Coupons

    Hura ! Jeho i prijemne misto , pokud jde JavaScript , ja jsem ve skutecnosti touzi uceni JavaScript. diky admin

  • Stoomiimmiz
    27.01. 2012 14:38

    Crest white strips Coupon

    Co se deje za kamarada , je toobrovsky zabavny zde sledovat tyto vtipne YouTube video tutorialy na na tomto miste , mlsny dat , diky admin tohoto webu

  • Stoomiimmiz
    24.01. 2012 15:23

    Crest whitestrips

    Co je pro vsechny, je to opravdu prijemne pro me navstivit tuto webovou stranku , obsahuje cenne informace .

  • Petra (32)
    19.01. 2012 16:18

    Darování vajíček

    Dobrý den, co mám udělat proto,abych mohla darovat vajíčka,já už mám 3dětičky a chtěla bych takto pomoc jiné ženě ke štěstí. Děkuji. S pozdravem Petra

  • Šárka (27)
    11.01. 2012 20:54

    dárkyně

    Ahoj jsem dárkyně a jdu darovat vajíčka již po druhé.Když jsem se rozhodla pro darování vajíček ani jsem nevěděla že se za to takle platí.Chtěla jsem prostě jen pomoct jiné ženě aby měla to štěstí jako já a jednoho krásného dne si pochovala své malinké a krásné miminko. Neříkam že mi finanční odměna nepomohla ale i kdyby mi nikdo nic nedal šla bych do toho.Největší odměna je pro mě ten krásný pocit že jsem pomohla někomu ke štěstí po kterém tolik touží a příroda mu to bohužel nepovolí jinak než umělém oplodněním. S pozdravem Šárka

  • Líba
    27.01. 2011 22:54

    daruji

    Mám po třech IVF cyklech dvě krásné dcery. Už když jsem odcházela těhotná s tou mladší, věděla jsem, že dárcovství vajíček je přesně to, co chci udělat. Z vděčnosti CARu, že mi pomohli mít děti a z pocitu soucítění s těmi, kdo nemohou děti mít. Na vlastní kůži jsem to zažila, vím tedy do čeho jdu. Dárkyň je stále málo a spoustu potenciálních dárkyň si darování rozmyslí, když zjistí, co všechno to obnáší (nepříjemná vyšetření, hormonální injekce do břicha, bolest ve vaječnících, když dozrává abnormální počet vajíček, narkóza, bolest po odběru, hyperstimulační syndrom...) Ale tohle všechno já už třikrát podstoupila, vím že vydržet se to dá. proto to cítím tak trochu jako svou povinnost - a pokud to někomu pomůže, pokud tak pomůžu naplnit něčí prázdnou náruč, budu nejšťastnější. Konečně jsem přestala mladší (téměř dvouletou) dcerku kojit a domluvila jsem si konzultaci v CARu. A víte co? Těším se.

  • Andreyx
    14.01. 2011 03:08

    Another modish colleague, yet another introduction..

    Hello everyone. I'm a immature member. Looking forward to learning from this valuable resource. Choice do my second during donating and sharing from at all times to time. Thanks. http://www.seo-optimzare.ro

  • Lucie (20)
    09.01. 2011 18:41

    Darcovstvi

    Dobry den, je mi 20 let a vim jake je kdyz prijdete o vytouzene miminko. V á mesici tehotenstvi mi umrela holcicka, rodila jsem ji uz mrtvou. Vim jaky je to pocit byt zoufala,chtit drzet v naruci ten uzlicek stesti a davat mu tu lasku co pro nej mate nachystanou... Ja sama sem ted znovu tehotna a nad darcovstvim silne uvazuji. Myslim si, ze je uzasne nekomu pomoci a udelat ho stastnym. Muj nazor je takovy, ze darovat vajicko je nejkrasnejsim darem co zena muze pro druheho udelat... Ma to sva rizika,proto je ale dulezite poradne si to promyslet. Ale az porodim tak by jsem opravdu chtela vajicka darovat...

  • Andrea (36)
    01.01. 2011 17:33

    otázka

    Dobrý den zajímalo by mě,jeli možné dostat sperma od anonymního dárce,děti nemám,přítel ano,nebrání se jim,ale své už nechce...Děkuji Andrea

  • Iva (47)
    21.12. 2010 21:18

    vajíčko

    To přece není o penězích...viděla jsem zblízka, co to s člověkem dělá, když marně čeká,doufá a zase padá do beznaděje. Takže, určitě bych vajíčko darovala,kdyby to ještě šlo.

  • gabriela (31)
    16.12. 2010 10:52

    Darovat Kus štěstí

    Dobrý den, píšete tu o tom, že by jste možná byly ochotny pomoci ženě,která by potřebovala darovat vajíčka. Jsem jedna z těch ,která čeká na darování toho štěstí. Je mi 31 let a mám endometriozu. Pokud mi opravdu některá z Vás chce pomoci anebo zná někoho ,kdo by chtěl darovat vajíčka ,aby mi pomohl, pak prosím : ozvěte se mi na : g.dylova@volny.cz. Sdělím Vše potřebné. Nebudu se zlobit i když se budete pouze informovat o tom co to obnáší a po té odřeknete. Hlavně,když se můj problém dostane do povědomí ostatních žen, které by mohli být potecionální dárkyní vajíček. Věřte mi, že je to jako noční můra ,ze které se ne a ne probudit. A to když ještě k tomu musíte tímto způsobem hledat dárkyni.

  • Lucie Závišková (22)
    27.11. 2010 15:17

    Darovala bych

    Kdyby to tím té ženě pomohlo,tak proč ne.Dnes je spousta neplodných žen,které zouží po dítěti.Já bych teda na jejich místě nechtěla být.Musí to být pro ně těžké.Dítě přináší radost,trápení,co by si člověk mohl přát víc.

  • Jana (52)
    10.11. 2010 09:32

    Záhada

    Dobrý den, zajímalo by mě, kdy tyto příspěvky píšete, zda máte tak úžasné zaměstnání, že si můžete prohlížet internet a zaměstnavatel to toleruje a tiše ho platí nebo jste všichni v invalidním důchodu jako já?

  • Iva Hortová, JUDr. (35)
    08.11. 2010 15:07

    Pozor na experimenty!

    Nedarovala.

  • Arrien (38)
    06.11. 2010 18:06

    Miluji ji ho proto to udělám

    V dnešní uspěchané době kdy se rizikové těhotenství šplhá ve statistice nahoru je zázrakem, když těhotenství probíhá bez problémů.Pokud se ocitnete v situaci, kdy jeden z partnerů ať už je to žena či muž nemůže mít vlastní děti je to vždycky bolestivé zjištění. Moho párů našlo své štěstí právě v metodě umělého oplodnění a splnilo si své toužebné přání mít dítě. Můžu do toho pohlédnout z pohledu ženy, která má své děti, ženy, která přišla o dítě, ženy jenž nemůže mít vlastní děti. Pokud b yjste mi položili tuhle otázku asi bych reagovala jako jedna z pisatelek bylo by to pro mne jako bych se vzdávala vlastního já. Dnes tohle dárcovství naprosto podporuji dává naději mnoho párům naplnit svoje pocity držet v náručí miminko. Věřte, že nikdo miluje děti neřeší co tomu předcházelo. Je vděčný za tenhle dar. Jen z toho mrňouska poté vychovat dobrého člověka to už je na další téma.

  • Hanny (37)
    05.11. 2010 13:15

    Štěstí

    Pokud tím nic neriskuji, mám své děti..proč ne? Otěhotněla jsem 2x bez problémů, tak se jen ztěží dokážu vcítit do bolestné touhy po dítěti, ale upřímně....kolik žen s dětmi si bez nich dokáže život představit? Co má na světě větší smysl, než žít pro dítě?

  • PETRA SEIFERTOVÁ (30)
    27.10. 2010 10:55

    Vajíčko

    Ano, pokud bych já nechtěla další své dítě, nebo nemohla mít a mohla bych darovat své vajíčko jiné ženě, která nemůže mít děti jinak a já bych jí pomohla, tak bych to udělala. 15 tis. Kč., není velká částka, ale potěší a když něco potěší a ještě pomůže tak proč ne.

  • Jana (62)
    18.09. 2010 10:50

    pro "varování"

    Chápu Vaše varování a zděšení nad tématem. Ale kdyby lidstvo pohlíželo na jakékoliv experimenty Vašima očima, žijeme ještě v jeskyních (obrazně řečeno). Umělé oplodnění v dnešní době už zas tolik experiment není, jen výsledek či dopad je individuální. Chápu i čím jste si prošla a co Vás ve finále potkalo a že Váš názor je opodstatněný. Na druhou stranu se nedá brát naděje těm, které si vlastní dítě moc přejí a tu anabázi vyšetření, úkonů a někdy i opětovných pokusů chtějí podstoupit. Ano měl by člověk především myslet na své zdraví, ale pokud se týká DÁRCOVSTVÍ je už na takové úrovni (podrobná různá vyšetření předem) je riziko málopravděpodobné. Ne každý je jako dárce vhodný a právě ta vyšetření rizika vyloučí. Hůř je na tom příjemce (jako Váš případ) kdy se riziko úplně vyloučit nedá ani přes všechna vyšetření. To už pak je vyloženě individuální záležitost a předpokládat nejde. Však kdybyste Vaše onemocnění předpokládala, jistě byste neriskovala. Máte vytoužené dítě a už kvůli němu byste neměla být obětí.

  • Varování (40)
    16.09. 2010 11:24

    Pozor na experimenty proti přírodě!!!

    Úplně mě zamrazilo, když jsem si přečetla toto téma a jeho určitou "glorifikaci". Já sama jsem OBĚTÍ "moderního" postoje lékařské "vědy", že "když se chce, všechno jde", a proto chci varovat před hazardováním s vlastním zdravím pro "pomoc" někomu jinému. NA SEBE musí člověk myslet PŘEDEVŠÍM!!! Nemohla jsem otěhotnět 6 let - podstoupila jsem různé zákroky v rámci metod "asistované reprodukce" včetně opakovaného "oplodnění vajíčka in vitro". Ano, nakonec jsem si na Přírodě prosadila svou, ale za jakou cenu!!! Mám sice krásnou a skvělou VLASTNÍ dceru, ale manželství se mi stejně rozpadlo, protože moje tělo na hormonální "léčbu" zareagovalo těžkým, nevyléčitelným a velmi omezujícím onemocněním a manžel nechtěl mít doma "mrzáka" (předtím mě chtěl opustit, že jsem "neplodná"). Chcete tohle riskovat navíc pro někoho CIZÍHO????? Jinak, částka 15.000Kč je směšná a urážlivá vzhledem ke zdravotním rizikům.

  • Jana (62)
    15.09. 2010 01:04

    Ano a zas ano,

    jsem pro!! Já osobně už populaci nezachráním :-)) ale jsem toho názoru, že každá žena, která touží po dítěti a nemůže sama přirozenou cestou otěhotnět, měla by cítit mateřství od samého začátku..."své" dítě nosit, donosit a porodit. Jako dárkyně bych neměla pocit, že "někde běhá kus mně" jak jsem tu občas v názorech četla, spíš by mě hřál pocit, že další žena pociťovala to co já při těhotenství a to samé štěstí jako já. A v tom by mě to dárcovství uspokojovalo bez ohledu na peníze. Věc druhá je adopce, která se tu taky zmiňuje. Ano je smutné, že v domovech je plno "volných" dětí k adopci. Ale myslím, že je také dost žen, které by umělé oplodnění nepodstoupily ať už ze zdravotních důvodů nebo obav a přesto po dětech touží, ať tedy adoptují. Je známo, že se vzájemně utváří vztah matky s dítětem už v těhotenství a která žena to chce zažít ať je jí to dopřáno!! A takové darované vajíčko je nad dary!!

  • Zdenka Štěpánová (46)
    31.08. 2010 11:11

    Darovat kus štěstí

    Ano,samoz.darovala i kdyby tato částka nebyla v dané výši.V tomto případě se o pěnězích nedá vůbec hovořit.Něštěstí žen,které jsou v této životní situaci nelze finančně vyčíslit. Mám 3 děti. děkuji

  • Andrea (23)
    31.08. 2010 00:32

    Právo na anonymitu dárců vs. právo na informace budoucí matky

    Zajímalo by mě, proč je v ČR běžnou praxí anonymita dárců (jak vajíček, tak i spermií). Např. v Německu je standardní postup opačný, tedy evidence biologických rodičů dítěte. Myslím, že by žena, která se rozhodne pro asistované oplodnění měla mít právo na alespoň minimální informace o dárci/dárkyni. Osobně bych nikdy nepřijala vajíčko od ženy, o jejíž totožnosti bych nic nevěděla. Stejně tak bych byla ochotná darovat vajíčko pouze ženě, kterou znám a vím, že ho opravdu potřebuje. Neříkám, že by měla být dostupná detailní evidence údajů dárce. Podoba a charakter dárce ovšem do vysoké míry ovlivňuje podobu dítěte, proto by žena měla mít právo na dotaz ohledně etnického původu, dosaženého vzdělání apod. údajů o dárci. Pokud bych se dostala do situace, kdy budu nucena přijmout "darované" vajíčko, podstoupila bych zákrok v zahraničí, kde je umožněno vybrat si svoji dárkyni. Raději než porodit dítě, o kterém "nic nevím", bych zvolila adopci. Ani v jednom z případů totiž dítě nebude biologicky moje.

  • Sandra (22)
    29.08. 2010 17:43

    V žádném případě

    Měla jsem tu možnost pozorovat proces dárcovství vajíček u své spolubydlící na koleji. Podstoupila to pouze kvůli finanční tísni. Navíc v dotazníku zatajila, že vykouří krabičku cigaret za den a káva je její bežný nápoj přes den. Genetické testy sice vyšly v pořádku, ale stejně....Kdybych se dostala do situace, že bych nemohla otěhotnět, raději bych se začala smiřovat s tím, že mi holt není dáno být matkou. A raději bych uvažovala o adopci... A proč bych dárcovství nepodstoupila? za prvé bych se bála, že odhalí nějakou tu neplechu v genech. Za druhé bych se bála, že si tzv. vyplácám zdravá vajíčka pro cizí a mě už se pak třeba odstupem času nepodaří otěhotnět a za třetí bych se nesmířila s faktem, že někde je "moje" dítě a já nevím, jco s ním je. I když nejsem věřící, myslím, že být matkou je dar od boha...a bohužel moderní medicína nám toto pomáhá obcházet....

  • Libuše Koupilová (27)
    29.08. 2010 13:41

    Sobectví?

    Dárcovství vajíček jsem zvažovala, když jsem studovala vysokou školu. Lákala mě odměna, protože jako studentce se mi hodila každá koruna a taky by to bylo pro dobrou věc. S odstupem času můžu ale upřímně říct, že jsem ráda, že jsem to neudělala. Sama teď plánuji dítě a když nad tím přemýšlím, nedokázala bych se smířit s představou, že mi někde po světě chodí "moje" dítě. Že nevidím, jak roste, co umí, co dělá, jak dospívá... A co teprve, kdyby se náhodně dvě moje děti setkaly jako milenecký pár? Člověk nikdy neví... Možná je to sobecké, ale vajíčko bych nedarovala. Proto mě překvapila i anketa k tomuto článku, kolik žen by své vajíčko darovalo. Jediné, co bych možná dokázala překousnout, je, že by mi dítě odnosila jiná žena.

  • Iva (25)
    27.08. 2010 21:30

    darovala jsem

    Cca 2 roky zpátky jsem darovala vajíčka. Má kamarádka v 26 letech zjistila, že je neplodná. Její smutek ve mě vyvolal natolik silnou touhu pomoct, že jsem do toho šla! Je pravdou, že "vstupní" testy jsou časově náročné (cca 4 měsíce), ale pak už to jde rychle. Určité plus to bylo i pro mě, zjistila jsem, že jsem dobře "geneticky vybavená" a mé tělo je zdravé. V podstatě mě pan doktor i uklidnil, jelikož jsem na hormonální povzbuzení reagovala řekněme nadprůměrně, tak prý nebudu mít problém s otěhotněním. Netáhla mě k tomu odměna (i když si myslím, že genetický materiál by měl být ceněn více), ale ta pomoc ostatním ženám, kterým jsem snad tímto dopomohla k miminku. A pocitem že někde možná "mé děti" běhají se netrápím. Myslím, že děti jsou té ženy, která je 9 měsíců odnosí a věnuje jim tu správnou mateřskou lásku.

  • Agněžka Moravcová (31)
    27.08. 2010 16:26

    ať se polepší, ti, kdo nepřemýšlí dopředu

    Dobrý den, momentálně se přátelíme s párem, který prochází těžkým obdobím. Známé byla v 31 letech diagnostikována totální neplodnost. její hormony vypovídají hodnoty, jaké má žena kolem 60let. nemá cyklus, nemá vajíčka. Když je vidím, jak vedou mezi sebou za ruce našeho synka, je mi to tak nesmírně líto. Darovala bych vajíčko, kdybych jim mohla pomoci, tak i bez té částky. Ale nelze to. Dárcovství musí být anonymní a smluvně se oba zavazují, že po dárkyni nebudou pátrat. Dárkyně naproti tomu podstupují velmi těžký proces a nemusí vše zůstat bez následků. Nevím, zda 15000 Kč je moc nebo málo. Přála bych všem, kdo chtějí mít své vlastní děti, aby je mohli mít. A všem, kdo své vlastní děti odkládají do popelnic namísto babyboxů, bych nařídila soudně, aby po dobu 3let minimálně pečovali o děti v ústavech, kde je vidět jen bezmoc. A také těm, kdo dokáží děti týrat. Všechny dát na oddělení, kde se léčí leukémie, tam, kde děti nevidí, nechodí, dále v dětských domovech, aby je to mělo šanci napravit z jejich činů.

  • Blanča (36)
    26.08. 2010 22:05

    Dar

    Několik let jsem se léčila na neplodnost,po miminku jsme moc toužili,ale marně...několik let jsme prožívali nepříjemná vyšetření,naději a pak následné zklamání...byla jsem na pokraji zhroucení což našemu vztahu samozřejmě neprospělo...vztah začal skřípat,ale nakonec jsme to ustáli! Pomohla nám naděje v podobě darovaného vajíčka...nebylo to sice nijak rychlé ani levné,ale výsledek stál za to!!! Narodila se nám krásná,zdravá a úžasná dcera a my jsem ti nejštastnější rodiče na světě!!!!

  • Marcela (41)
    26.08. 2010 15:39

    odpověď

    Ano,darovala,pokud bych věděla,že jinou ženu(hodného člověka)učiním šťastnou a myslím,že v tomto případě by pro mě peníze nehráli roli.Zda je15000kč suma dostatečná,tedy z mého pohledu posoudit nemohu.Když pro někoho něco dobrého udělat chci,udělám to ráda bez ohledu na finance.Přeji hezké a hlavně šťastné dny všem:).S pozdravem Marcela V.

  • iveta (36)
    26.08. 2010 00:58

    a co adopce?

    alibistický bych řekla, že ano, darovat, protože se to očekává, ale upřímně položiv ruku na srdce bych sama od sebe vajičko nedarovala, možna bych o tom uvažovala ve velké finanční nouzi. Myslím si, že efektivnější je pro ženu, která nemůže mít dítě, adopce.Tím udělá šťastnou nejen sebe, ale i dítě, které hříčkou osudu se ocitlo bez mateřské lásky, odsouzené na život v ústavu, při tom bez zásahu do zdraví jiné ženy.

  • IVANA (30)
    25.08. 2010 08:37

    DAROVAT KUS ŠTĚSTÍ

    dobrý den, já sama děti ještě nemám.....a hrozně se těším až je mít budu =) Může se stát, že budu mít problém s otěhotněním a takováto možnost by byla pro mě krůčkem ke štěstí a pomohla by mi abych mohla mít rodinu. Takže já říkám....vajíčko bych darovala pokud by to pomohlo jiné ženě či manželskému páru k početí miminka......určitě! Myslím si, že 15 000 Kč je dostatečná odměna avšak ŠTĚSTÍ takováto částka nemůže konkurovat =) Přeju hodně zdraví a dětí všem! =) ivana

  • Hanka (28)
    25.08. 2010 00:55

    Darovat vajíčko

    Milá redakce, nejdříve bych ráda poděkovala za článek. O možnosti darovat vajíčka jsem nikdy nepřemýšlela, ale už teď jsem se rozhodla, že až jednou budu mít děti, určitě vajíčka daruji. Přijde mi super mít šanci někomu pomoci. Obzvlášť k vlastnímu dítěti. Leč děti nemám, myslím, že není nic hezčího a těším se, až jednou budu svoje držet v náručí. A nevidím důvod, proč by se někdo neměl radovat stejně, třeba kvůli mé pomoci. Myslím, že se genetický materiál příliš přeceňuje, minimálně stejně důležitý, ne-li důležitější je vývoj dítěte a výchova. Každopádně bych neměla pocit, že někde běhá "moje" dítě. Přesto se musím přiznat, že darovat vajíčko kamarádce by mi přišlo nejtěžší. Asi by mě to svádělo k tomu, dělat si nároky.

  • Kateřina (33)
    24.08. 2010 20:25

    Pukavci?

    Petro, mě bylo při odběru 31 a darovala jsem u Apolináře v Praze a vůbec to problém nebyl??? Tak doufám, že se dostanete k informacím, kde to není věkově limitované do 29 a že to zvládnete. Je ale i pravda, že plno dárkyň neprojde právě na genetických testech, ale i přesto všechno vám budu držet palce :) K.

  • Petra Hoffmannová (32)
    24.08. 2010 12:56

    Ano, chtěla, ale...

    Ano, chtěla, ale má to jeden háček. Zrovna před čtrnácti dny jsem si při čekání na transfúzní stanici pročítala letáček vyzívající k darování vajíčka. Říkala jsem skvělé!, tak do toho jdu. Už jsem to stejně chtěla udělat dávno. Když jsem se ale dostala k podmínkám, které musí dárkyně splnit, mé nadšení opadlo. Darovat, dle letáčku, smí pouze žena mezi 20 až 29 lety. A mně je 32! Že by se tedy z mých vajíček stávaly pukavci???

  • Kateřina (33)
    24.08. 2010 12:39

    Darování vejíček

    Dobrý den, já jsem tu čest darovat vajíčka měla a věřte, že mě nikdy nenapadlo, že by to bylo něco neetického nebo nenormálního. A darovala bych klidně znovu, hlavně že to pomůže někomu, kdo marně touží po miminku. Celá ta procedura, která je s tím spojena, není nic nepříjemného, jen malinko zdlouhavá, ale na druhou stranu jest fajn zjistit z genetických testů, že jste zdráva, takže i pro dárkyni je to určitá výhoda. Z mého jednoho odběru (měla jsem mnoho použitelných vajíček) byly obdarovány dvě maminky čekající na zázrak...a ten doufám jsem jim splnila a teď si už snad užívají mimíska. Určitě vy, které váháte a máte strach, jděte do toho. Sice vás to bude stát nějaký ten čas a pár návštěv u doktora (ale tam jsou na vás strááášně moc hodní a váží si vás), ale budete na sebe moci být hrdá a ještě vám za to nějakou tu korunku vyplatí (jako náhradu za čas s tím stráveným). Držím všem palečky a plno radostných úsměvů na tvářích těch, kterým jsme my dárkyně pomohly k vytouženému štěstí - miminku.

  • Lenka (38)
    24.08. 2010 12:22

    A co ty děti?

    Pořád se tu bavíme o nešťastných neplodných ženách, ale co ty děti? Má dítě právo vědět kdo jsou jeho biologičtí rodiče? Má právo znát svůj rod, jeho historii, popřípadě nemoci? Existuje ještě mateřské pouto matka-dítě nebo je to dnes už jedno a vychovat ho může jakákoliv žena, která má zájem?

  • Hanka (30)
    24.08. 2010 11:15

    Dát či nedát

    No když se na tím zamyslím, asi bych darovala vajíčko - necítila bych se tak jako že mi někde běhá biologické dítě. Ale rozhodně by pro mě nebyl motiv dostat za to odměnu - peníze. Spíše pokud by pomoc potřebovala nějaká má kamarádka, která by se dlouho trápila tím, že nemůže otěhotnět. To bych pro ni opravdu udělala. Důležité ovšem je, jestli bych byla na to dostatečně tělesně i fyzicky zdravá a necukla bych před samotným odebráním vajíčka. To nemůžu posoudit. Ale pomoct tímto způsobem svým blízkým bych určitě chtěla zkusit. Pro cizí ženy, které by se pro darování vajíčka rozhodly pro peníze si myslím, že je 15.000,- Kč docela dost, pokud se dá vajíčko darovat opakovaně, mohly by z toho mít některé dámy pěknou živnost :-) Ne ale vážně, já sama pokud bych nemohla mít dítě normálně, byla bych za darované vajíčko moc vděčná a byla bych za tu možnost mít dítě ochotná dát cokoliv!

  • Marie (54)
    22.08. 2010 20:11

    Je to jako darovat dítě

    O první dítě jsem přišla a hrozilo mi, že nikdy nebudu mít děti. Udělala bych cokoliv pro to, abych mohla mít vlastní dítě, ale nejsem si jistá, jestli bych chtěla dítě z darovaného vajíčka, to jsem spíše uvažovala o adopci. Mám to štěstí, že se mi nakonec po dlouhém léčení postupně narodili tři krásní synové. Neumím si představit, že bych darovala vajíčko jiné ženě, přestože jsem si prošla smutkem i zoufalstvím nad tím, že nemohu mít dítě a mám proto pochopení pro ženy toužící beznadějně po dítěti. Neumím si totiž představit, že bych měla někde svoje biologické dítě, o kterém nic nevím, kterému nemohu pomoci, když to potřebuje, že moje děti mají sourozece, kterého neznají. Děti jsou pro mě vším, a proto jim chci být vždy nablízku. Proto bych své vajíčko asi nikdy nedokázala darovat a ani prodat za jakékoliv peníze.

  • Jiřina (31)
    22.08. 2010 20:07

    Darovat vajíčko

    Přečetla jsem si článek a určitě to zkusím darovat vajíčko ,myslím si že by jsme si měli pomáhat a je jedno jestli je to finanční dar třeba lidem po záplavách nebo ženám které nemůžou mít děti.Neznám nic lepšího než držet své dítko v náručí a vychovat zněj řádného člověka a když ta šance tu je tak proč jí nevyužít.

  • Slávka (40)
    22.08. 2010 10:57

    Darovat vajíčko

    A ještě bych chtěla dodat jednu věc: Ty ženy, které tu píší, že páry si za neplodnost často mohou samy nebo že je darování vajíčka nemorální nebo že když žena nemůže mít děti, tak na ně nemá nárok a je to příroda atd. Ach jo, zase ta netolerance a sobectví, které je tahle společnost plná. No comment.

  • Slávka (40)
    22.08. 2010 10:51

    Darovat vajíčko

    Osobně si myslím, že co se týče fin. odměny, tak ta dostatečná určitě je. To ale není pro ženu to rozhodující. Rozhodující je, jestli je pro ni psychicky únosné to udělat. Sama jsem dávala řadu let krev a /jak tady někdo píše, že by to udělal jen pro kamarádku) nikdy jsem nevěděla, kdo tu krev dostane, ale měla jsem z toho vždycky dobrý pocit, protože to byl takový můj kousek dobročinnosti, u kterého jsem věděla, že ve finále ho vždycky dostane ten, kdo ho bude potřebovat. Prostě mi to dělalo dobře. A vím, že pokud bych někdy zemřela a někdo by potřeboval můj orgán, chtěla bych, aby ho dostal. O dárcovství vajíčka jsem nikdy nepřemýšlela. A nevím, jestli bych se dokázala smířit s tím, že někde běhá "něco" malého, co vzniklo tak trošku ze mě a já se o to nestarám. Přesto vím jistě, že právě kamarádce bych vajíčko nedarovala. Mít "své" dítě pořád na očích, vědět, že já bych ho třeba vychovávala jinak, to by mi asi vadilo. Přesto jsem ráda, že tady tato možnost je. Protože to řadě žen pomůže.

  • pavlina (34)
    21.08. 2010 15:09

    Darovat kus štěstí

    jak řekl sofokles -Děti jsou kotvy, které drží matčin život.,takže bych darovala své vajíčko ,už jen proto ,aby jsme mi ženy měli na světě tech kotev víc, a finanční odměna je podle mě dostatečná až mě překvapila.

  • Marika (32)
    21.08. 2010 10:07

    každý to nedokáže

    Myslím si že je super že tato metoda existuje.Určitě učiní spostu lidí šťastných ale pro mě samotnou dárcovství naprosto nepřipadá v ůvahu.Představa že někde bude žít dítě,které je "napůl" moje...Tížila by mne představa že mu třeba někdo ubližuje,dostatečně nemiluje...Jsem si jistá že na můj názor ma velký vliv to že jsem se před třemi roky stala matkou.

  • Lenka (38)
    20.08. 2010 23:51

    V žádném případě!

    Považuji to za nemorální. Každý má povinnost se postarat o své děti. Žádná normální žena by nedarovala někomu jedno ze svých dětí, protože ten dotyčný žádné nemá a s vajíčkem je to stejné. Každý jsme se museli v životě něčeho vzdát, nést nějakou velkou bolest. Nedělejme ze své plodnosti obchod a hlavně nehrajme si na to, že je v tom nějaký dobrý úmysl. Není.

  • Petra Koppová (33)
    20.08. 2010 21:35

    Dárcovství vajíček

    Kamarádka darovala vajíčko 3x. Po posledním odběru měla velké problémy /špinění,bolesti podbříšku/.Po půl roce ji její gynekolog řekl,že má silně pohmožděný čípek,hrozila ji i operace.Já si myslím,že za takové problémy žádné peníze nestojí.Já osobně bych darovala vajíčko jen kvůli nejlepší kamarádce,abych ji pomohla,ale pouze jednou a ještě bych si to musela moc rozmyslet.

  • Dana Salamova (38)
    20.08. 2010 17:58

    Stěsti

    Dobrý den mužu řict že vajičko jsem dokonce darovala a tenkrat to bylo za podstatně meně peněz a jsem ráda že jsem mohla někomu pomoci. Protože děti jsou velké štěsti.konečně jste časopis který o tom napsal protože je to téma k zamyšlení a málo se o tom vi.Děkuji a jen tak dál

  • Olga (29)
    20.08. 2010 14:46

    Ano,darovala bych!

    Ano,darovala bych vajíčko,ale jen tak,anonymně.Ne na požádání někoho ze známých,jak se tady nejvíc dočítám.Muži taky darují sperma jen tak a ne někomu známému.Nevím,proč to ženy berou tak moc osobně,že by nesnesly představu ,že po světě někde běhá jejich dítě.Chtěla bych vědět,jak by reagovaly v případě,že by nemohly otěhotnět se svým mužem a přijaly by dárcovské sperma.Je to naprosto to samé,ale to už se tak neřeší.Ano,chápu,že muž je bezedná studna,kdežto my ženy jsme v tomto omezené.Nevidím ale důvod nedarovat,když to pomůže.A díky Vašemu článku o tom začínam sama vážně uvažovat.Sama jsem teď těhotná a s početím jsem neměla žádný problém,takže myslím,že by nic nemuselo stát v cestě.A co se týče finančního ohodnocení,myslím,že částka plně vynahradí problémy s tím spojené(např.doprava,volno v práci atd.)Tak to je můj názor:-)

  • Dana (53)
    19.08. 2010 15:41

    darování

    asi ne, darování vajíček nebo spermií bez informace komu se mi moc nelíbí, kolik pak po světě pobíhá nevlastních sourozenců

  • Eva Beranová (62)
    19.08. 2010 13:57

    Darování vajíčka - názor

    Nikdy bych nedarovala svoje vajíčko, protože se domnívám, že každý chirurgický zákrok s sebou nese riziko eventuálních komplikací, třeba embolie, apod., ale o tom se píše málo, spíše jen tak zaobaleně. A také, protože se domnívám, že páry si někdy, (jsou samozřejmě vyjímky), mohou za neplodnost sami a to svým životním stylem, stres, kariéra, večírky, hlavně alkohol a někdy i třeba lehké dogy. Pak příjde vytoužené dítě a svazek rodičů se za několik let rozpadne, protože pár není schopen zvládnout rodičovské povinnosti a kariéru a dítě je vlastně pak jen na obtíž. A co teprve, pokud by došlo k nějaké katastrofě, nebo zločinu a zkoumaly se testy DNA, tak ty podle mého názoru ukáží na pravé genetické rodiče a ne na ty, kteří dítě vlastní a vychovávají. A také z darovaného genetického materiálu může vyrůst pěkné dítě, ale bude mít geneticky dané špatné charakterové vlastnosti a vyroste dítě problémové a nezvladatelné. A 15. tisíc za darování a hlavně podstoupení zdravotního rizika s tím spojené je směšně málo.

  • Eva (35)
    19.08. 2010 13:42

    Ano

    Dala bych, kdybych o to byla požádaná někým blízkým. Nemám problém s tím, že by někde běhaly moje geny. Ale neumím si představit, že bych sama přijala cizí vajíčko. Jedině od sestry, ale to v tomhle státě nejde. Sama jsem mnoho let řešila neplodnost, takže jsem o tom hodně přemýšlela a vím, že by to nebyla cesta pro mě. A adopce už vůbec ne, Částka 15000 Kč se mi zdá tak akorát. Není to nejvíc, ale ani málo.

  • Lucka (32)
    19.08. 2010 13:33

    Darované vajíčko

    Ano, darovala bych jej, ale též jen zadarmo - kvůli tomu by bylo darované. Pokud bych ho měla zaplacené, tak to není darované vajíčko.

  • Kateřina Hartlová (23)
    19.08. 2010 12:43

    Ano, i zadarmo!

    Darovala bych vajíčko, pokud bych tím pomohla dalším ženám či výzkumu, i za nižší odměnu nebo zadarmo, jednalo by se o mé příbuzné či přátele.

  • eva hrbáčová (34)
    19.08. 2010 09:40

    darovat kus štěstí

    Darovala bych určitě,ale jen zadarmo:-) učinilo by mne štastnou pomoci někomu jinému, a myslím, že se dobrý skutek opět v dobrém vrátí:-) Eva H.

  • Jana (24)
    19.08. 2010 08:33

    Nejistota?

    Souhlasím s některými názory, že darovat takovou "osobní" věc jako je vajíčko je, alespoň pro mne, nepředstavitelné. Jednak už teď člověk žije v jakési nejistotě moderního světa, že každé druhé manželství se rozvádí, nemálo párům se nedaří mít miminko atd. Moje kamarádka na tomto zákroku byla. Věřím, že to byla její mladická nerozvážnost a touha po penězích byla v té době silnější. Ovšem ještě je pořád mladá na svoje dítě, takže kdo ví, jestli vůbec bude svoje moci mít. Můj názor je tedy takový, že svoje vajíčko si nechám na svoje mimčo. Možná je to sobecké, ale tímto se prakticky může jenom prohlubovat propast žen, které mít dítě nemohou. V dobré víře by pomohli jiným, ale potom by svoje mít také nemohli. Je to kolotoč, který se přenáší z jedné na druhou. Pravda, toto už by byl nejspíš extrém,ale člověk nikdy neví. A navíc, nedokážu si představit, že by po světě běhalo nějaké krásné mrně, které by mi bylo tak podobné.

  • Vladimíra Šajtarová (44)
    19.08. 2010 05:31

    Bez dětí si život nedovedu představit.

    Darovala. Je mi totiž líto těch žen, které nomohou mít děti. Fak si to nedovedu představit. Život tím pro ženu musí být tak nějak poloviční, neúplný.

  • Andrea (34)
    18.08. 2010 21:06

    štěstí

    Dobrý den všem,jsem opravdu překvapena kolika žen se toto téma dotklo.Co žena to názor a je to přirozené, každá z nás má tu životní cestičku jinak klikatou.Nepřísluší mi abych kohokoliv soudila je na každé ženě zda-li za tak užasnou velkou věc vezme či nevezme finanční obnos.Já pokud bych mohla neváhala bych a své vajíčko bych darovala, jako odměnu bych v srdičku nosila hřejivý pocit že jsem někomu do života přinesla štěstí.,Ten pocit štěstí si dovedu představit ale nedokáži je schovat do řádku jelikož to se ani nedá.Vim o čem píši nemoc mi nedovoluje stát se maminkou, zatim ani tou maminkou adoptivní.Opravdu smekám a obdivuji ženy jak obdarováváné tak i obdarované a moc jim přeji hodně sily a ŠTESTÍÍÍ.

  • Lenka Havlíčková (38)
    18.08. 2010 18:52

    DAROVALA A Z FLEKU!!!

    Milá redakce, jen jsem zhltla poslední slovo článku "Darovat kus štěstí", hned jsem mastila k počítači a listovala webovkami IVF klinik. Bohužel jsem už věkově mimo limit. Je mi to hodně líto, protože už mám dvě děti, otěhotnět jsem neměla problém, takže usuzuji, že vajíček se mi tvořilo dostatek, takže bych se určitě dárkyní stát mohla. Ale můj věk už mě vylučuje. Je to mi to líto o to víc, že mám známé, kteří se marně už snad osm let pokoušejí o miminko a jak sami říkají, kromě afrických šamanů už vyzkoušeli všechno a nic. Bohužel už jim ani nikomu dalšímu moje vajíčka nepomohou. A těch slibovaných 15 tisíc? Ne že by se do našeho napjatého rodinného rozpočtu nehodily, ale radši bych je poslala těm, kterým nedávná povodeň všechno spláchla. A třeba zrovna nějaké nastávající mamince! Přeju hodně štěstí všem bezdětným!!! Lenka H., Praha. P.S.: Anebo byste mi mohli v nějaké klinice zajistit protekci, abych darovat mohla :o)?

  • Irena (53)
    18.08. 2010 18:48

    Pocit štěstí

    Vajíčko bych darovala,ale určitě anonymně a nemuselo by to být ani za peníze. Hřál by mě určitě dobrý pocit, že jsem někomu pomohla ke štěstí. To by mi stačilo.

  • Michaela
    18.08. 2010 16:40

    snad to dopadne

    Dobrý den všem:-) Již 2 roky přemýšlím o darování vajíček.Důvod proč to neudělat nemám.Mám krásného a zdravého syna,tak proč to nedopřát i jiné ženě?dnes jsem si jako vždy koupila ŽAŽ a při prvním prolistování jsem se zastavila u článku DAROVAT KUS ŠTĚSTÍ.neváhala jsem a najela na www.gest.cz,našla jsem si telefoní číslo a už jsem objednana na první volný termín.těším se,ale zárovenˇ i bojím.mám jen strach,že nebudu vhodný dárce,ale pokud ano,tak vím,že někoho učiním štastným.Až budu mít po vyšetření,tak vám napíšu jak jsem dopadla a jaké to bylo.děkuji redakci za tento článek.posunul mě o krok dopředu abych pomohla ženám,které po miminku touží,ale nemají to štěstí.Misa

  • Marie
    18.08. 2010 15:15

    VAJO NIKDY, dítě není plyšák

    A ještě chci doplnit - je to také hodně o penězích. Co už vůbec nechápu jsou celebrity, které si nechají vyrobit dítě z darovaných buněk v "pronajaté děloze" a pak dítě vychovávají pomocí stáda najmutých chův. Chudák dítě...

  • Marie
    18.08. 2010 15:12

    Krev, ledvinu ano, VAJO NIKDY

    Vajíčko nikdy. Mám dítě i blízkou osobu, co má problém otěhotnět, ale dárcovství NE. Důvody: 1) daruji-li blízké osobě uvidím dítě vyrůstat, srovnávat se svým - co když mé dítě bude probémové a její ne? Jak to zamíchá vztahy v našich rodinách? 2) Kdyby moje dítě zemřelo a jiné mít nebudu, co pak? Budu chtít darované zpět? 3) Proč ne anonymně? Chci podstoupit riziko, že se jednou vezmou mé děti a budu mít postižená vnoučata? 4) Bude \"darované\\\" dítě milované? Co když se u něj projeví pro příjemkyni nepřijemné povahové rysy? Když si prosadila těhotenství za každou cenu, je zvyklá dosáhnout všeho po čem touží, přijme mateřství s jeho + i -, když zjistí, že \\\"mimísek\\\" není roztomilý, ale že je to to \\\"Dítě, co jí zničilo život\"? Kterému se musí přizpůsobovat? Když z něj vyroste špatný člověk, tak jsem té ženě moc nepomohla. 5) Jak mé dítě přijme fakt, že je anonymní, bez minulosti a nezná svá zdravotní rizika? 6) Bez výroby by bylo více adopcí-dejme šanci již živým dětem v

  • Jana (35)
    18.08. 2010 13:51

    Spekulace

    Tady to už je taková spekulace - co kdyby, kdo s kým, peníze a zase peníze. Kdyby někdo prožil to co já, určitě by hovořil jinak, možná, je to každého věc. Když vezmu i adopce. Kolik rodin si je bere jen proto, že mají přísun peněz, znám takové, pak je bijí... Takový si je berou určitě z jiného důvodu z domova. Ale znova opakuji, že na takový zákrok půjde jen žena, která CHCE děti a řádně se o ně starat. Nikdo nikoho do ničeho nenutí, je to svobodná vůle.

  • Loren (22)
    18.08. 2010 13:16

    Ale možná...

    ...by nad takovou možností měly uvažovat ty ženy, které samy děti mít nikdy nechtějí, nechtějí je vychovávat, obětovat se jim, protože mateřství JE oběť, a přestat si "pohodlně žít", pak myslím ano, takové ženy by možná mohly být rády kdyby jednou měly možnost "svou reprodukci" vidět na živo, žít s pocitem že tu na tom světě třeba nebyly v tomto ohledu úplně "marně", že po sobě něco "zanechaly" i když se k tomu aktivně nepřičinily... ale jinak je třeba brát ohled i na to, co by tomu jednou řekly děti těch žen, které vajíčko darovaly, a přitom samy děti mají... nedej bože vajíčko darovaly sestřenici a jejich děti si pak sebe navzájem vyhlédly za partnery - a to není jev který by se vyskytoval zřídka že sestřenice s bratrancem se vzali a měli spolu děti.. pak by to mohlo mít fatální důsledky... i takové možnosti je třeba brát v potaz.... uf, ta představa, ta mně tedy zvedla všechny chlupy na těle :-)

  • Lenka (31)
    18.08. 2010 12:47

    Obchod

    A mimo jiné, přiznejme si, že kliniky to nedělají zadarmo. Co neplatí pacient, platí pojišťovny. Je to v podstatě taky výdělečný obchod. Rozhodně ne žádná charita pro chudáky ženy, které nemůžou mít děti.

  • Lucie
    18.08. 2010 12:38

    Kousek sebe...

    Já nevím, určitě se budu zdát ostatním hodně sobecká a kdo ví, jestli to sama, v budoucnu při pořizování miminka, nebudu potřebovat, ale nejsem pro takovéto dárcovství...Je to vlastně kousek mě a proč někomu cizímu dávat moji součást? Kdybych chtěla, aby běhaly po světě moje děti, pořídím si je sama....Já bych se s tím asi sama neuměla srovnat, nemít "vlastní" dítě...Ale jak říkám, nevím, co bude v budoucnu....

  • Loren (22)
    18.08. 2010 12:02

    Spíše ne

    Nejsem si zcela jistá jak bych reagovala,kdybych byla o takovou pomoc požádána.Sama od sebe bych vajíčko nešla dobrovolně darovat nejspíš nikdy /to nevím jaké důvody,asi opravdu nepřekonatelná finanční krize,nebo spíš ještě něco horšího, by mě k takovému činu musely dohnat/.Pokud by mě někdo požádal,a záviselo by na tom také kdo by to byl,velmi dlouho bych se rozmýšlela,a stejně bych spíš nevyhověla.Patnáct usmolených tisíc je příliš málo za lidský život a za rozhašené hormony,vždyť i testy plodnosti jsou mnohem nákladnější a to je jen lékařský úkon,ale tady se bavíme o zárodku schopném života...?!Navíc nedokáži říci,jak bych pak reagovala,kdybych měla darovat vajíčko někomu z rodiny (sestřenici atp),až bych to dítě viděla vyrůstat a viděla v něm kus sebe...nevím,přes to asi nejede vlak.Asi jsem v tomto ohledu sobec,nejsem si jistá zda já sama bych takovou pomoc hledala,asi by pro mne byla přijatelnější adopce,ale ještě jsem takovou situaci nazažila,proto nedokáži adekvátně odpovědět.

  • Lenka (31)
    18.08. 2010 11:07

    Pořád dokola

    Za 1. Ženská, která pohodí dítě do popelnice apod..., si nezaslouží být nazývána matkou. A za 2. je tady pořád otázka, proč žena, která touží po dítěti, si prostě neadoptuje dítě, které taky potřebuje a touží po rodině. Taky asi trošku pozměnila zákon a adopci a zpřísnila kontroly sociálních pracovnic v problémových rodinách. Pak hned dítě odebrat a umístit do náhradní rodiny. Ne, že se rádoby matka jednou za půl roku ozve ( třeba pošle pohled ) a dítě tím pádem nesmí k adopci. K čertu s tím.

  • Jana (35)
    18.08. 2010 10:36

    Proč?

    Už jsem o tomto tématu slyšela, ale chtěla bych jen říct, že souhlasím s těmi, které psaly přede mnou, ale taky musím oponovat. Jsou mezi námi matky, které vyhodí své dítě do popelnice a myjí štěstí, že je někdo našel a jsou v péči, jiné.. Ale žena, která touží být matkou a nemůže z jakéhokoliv důvodu, proč ji nepomoct. Já sama bych podstoupila, ale bohužel se něco stalo, že nejsem vhodná dárkyně. Pomohla bych, ale bohužel to nejde. Peníze v tomto případě nehrají roli, jen když bude na světě někdo šťastný a užije si radosti s dětma co to jde. Někdo opravdu toho není hoden, ale je i těch na světě, kdo se nemůže našeho koloběhu krásných starostí zůčastnit.

  • Lenka (31)
    18.08. 2010 10:27

    Paní Hano

    Paní Hano, to je docela mimo mísu,co jste napsala. Já osobně jsem psala,že život není vždy spravedlivý (naopak). Souhlasím,že ,, matky", které se svými dětmi zacházejí hrozně, si nezaslouží být matkami,ale tak to prostě je. A jak jsem psala. To dítě je stejně cizí a taková žena se může ujmout dítěte z dětského domova,což je přirozenější a může tak matkou být. Je tolik opuštěných dětí. A kdyby se ještě odebraly děti z asociálních rodin.

  • Hanka
    18.08. 2010 10:01

    přirovnání

    Docela mě zaráží některé názory. Jít proti přírodě tím, že daruji ženě, která touží po dítěti, vajíčko? Jen proto, že nemůže otěhotnět, jí není dáno být matkou???? A co ty ženy, kterým bylo dáno být "matkou", a které své děti pohazují do popelnic atd. To nám to příroda teda pěkně spravedlivě zařídila. Představte si, že by Vaše dítě mělo nějakou nehodu a lékař Vám řekl: bohužel, nebylo Vám dáno být matkou, dítě zemřelo....

  • Lada (31)
    18.08. 2010 09:44

    Darovat vajíčko? Určitě Ne!

    Dobrý den, zrovna v tomto případě, ač už nerada, bych pomoc musela odmítnout. :o( Částka 15000 Kč je na takovýto "DAR" neskutečně směšná. Každá žena má sama o sobě množství různých problémů a tímto by jí mohli nastat i další komplikace. Je to nemalý zákrok a kvůli 15000 Kč by se neměl podstupovat! Peníze nejsou všechno a zdraví máme všichni jenom jedno! Určitě musí existovat jiné šetrnější řešení pro takto nemocné ženy. Je to hodně smutné, ale zdraví člověk by neměl dávat nic, co by mu pak mohlo chybět.

  • Lenka (31)
    18.08. 2010 09:09

    Kus štěstí???

    Nad tímto tématem jsem se již mnohokrát zamýšlela. Souhlasím s pí. Vendulou. Ne, každému je přáno být matkou. Život není vždy spravedlivý a lehký už vůbec ne. A možná to má vše své důvody. My jdeme vyloženě proti přírodě. Vezměte si nedonošené děti, které se dnes zachraňují a váží cca 400g apod..Je hezké, že přežije,ale jaký má základ do života. Tyto děti jsou většinou velmi postižené a to po zbytek života.Dárcovství vajíček je taky složité. Vy darujete vajíčko, někde máte dítě a nevíte o něm absolutně nic. Příjemkyně vajíčka v sobě zase nosí naprosto cizí dítě. Tak proč si rovnou dítě neadoptovat? Těch opuštěných broučků je přece tolik. Cizí jako cizí. A že třeba aspoň spermie jsou manžela. No, tím hůř. Ten tady dnes je a za pár let být nemusí. Zblázní se do nějaké jiné a co. Na druhou stránku, kdyby mi někdo řekl,že mi téměř před 10ti lety vyměnili dceru,tak bych jí jistě nechtěla vyměnit,ale to je naprosto jiná situace. A finanční odměna? Ta je tedy směšná, to každopádně.Na to jak je to psychicky náročné

  • Tiena (23)
    18.08. 2010 08:48

    daruju dítě z dětského domova

    Chtěla bych poznamenat pár bodů k probíhající diskuzi: - Odebrání vajíček je pro tělo ženy nezanedbatelná hormonální zátěž a rozhodně není prospěšná. Čím určujeme, kolik stojí lidský život a zdraví, že jsme schopni ohodnotit dárkyni 15 000? - Cizí vajíčko znamená polovina cizí DNA...Proto proč se místo toho neporozhlédneme po přeplněných dětských domovech, kde je mnoho dětí, kteří touží mít rodiče a rodinu, stejně jako my toužíme mít dítě? Role se obrátí-nebudeme to my, kdo "potřebuje pomoc" v podobě cizího vajíčka. Budeme to my, kdo pomoc podává těm, kteří neměli tolik štěstí...

  • Hanka
    18.08. 2010 07:41

    stalo se...

    Vajíčko jsem již darovala. Důvodů bylo hned několik. Samozřejmě, finance hrály velkou roli. Ale tím, že jsem podstoupila řadu důkladných vyšetření, jsem se také ujistila, že jsem naprosto zdravá a v pořádku. Už ten pocit stojí za to.Ze by něke mohlo běhat mé dítě mě ani nenapadlo, není moje, já to vajíčko DAROVALA. Když někomu darujete např. knihu, je ta kniha potom Vaše? Ne. Snad jsem tím někomu pomohla, nikdy nevíte, kdy někdo pomůže Vám....

  • Anna (41)
    18.08. 2010 06:52

    vajíčko??

    ahoj , je to složité, připadala bych si, že dávám kousek sebe a nikdy to nepůjde vzít zpět. Nyní při povodních jsem darovala co jsem mohla, ikdyž jsme to schytali i my osobně, ale toto bych musela darovat přímo v rodině, pak určitě ano. Pokud bych měla sestru či sestřenici, či bratra, kterým by to pomohlo, pak bych určitě neuvažovala ani minutu.

  • Romana
    18.08. 2010 06:46

    Pomoc ??

    Nad tímto tématem Zda darovat vajíčko jsem již také uvažovala. Protože ale bydlím daleko od center, kde se vajíčka odebírají, tak bych projezdila spoustu peněz, takže jsem to "odpískala". Pokud bych ale bydlela třeba v Brně nebo Praze, tak bych se snažila pomoci. Ale myšlenky některých maminek typu "Vajíčko bych darovala ženě, která o dítě přišla a pod" je nesmysl, protože dárcovství je anonymní a nemůžete si vybrat, komu vajíčko dáte. Ale představa, že si každý den píchám hormonální injekce do břicha, jsem protivná, oteklá a věčně nabroušená díky těm hormonům, tak si myslím, že 15 tisíc není nic moc. Ale jak chcete ocenit a zaplatit tyto stavy? Ale asi je veselejší pomoci takto, než jak to dělají v cizině, kde si zaplatí náhradní matku. Tak to bych fakt udělat nemohla. Mít v břiše dítě, které porodím a dám pryč. Ale třeba jednou přijde doba, které my už se nedočkáme, že děti se nebudou rodit, ale někde pěstovat jako kytky a že přijdete a nějaké si vyberete. Jinak všem držím palce.

  • Alexandra (20)
    17.08. 2010 22:48

    Vajíčko

    Vajíčko. Áno, darovala by som vajíčko. Ale jedine velikončné. Moje asi nie. 15 000 korún za taký bolestivý a pre mňa určite aj traumatizujúci zákrok je strašne málo. Aby som o tom vôbec začala uvažovať, odmena by sa musela pohybovať od 100 000 vyššie. Ale zase, teraz keď tak nad tým rozmýšľam, ak by sa z toho dalo niečo zistiť napr. o mojej plodnosti alebo niečom podobnom, možno by som nakoniec aj pritakala. No neviem ako to celé prebieha a či sú tam aj takéto výhody pre darkyňu. Potrebovala by som jednoznačne viac informácií.

  • timalie (28)
    17.08. 2010 22:18

    proč někomu nepomoci a pozitivně mu neovlivnit život?

    Darovat nebo nedarovat? Když člověk nemusí řešit, že dítě nemá a každý měsíc se netrápí nad nechtěnou menstruací, pravděpodobně nepochopí, jaké pocity má žena, která dítě mít nemůže. Kamarádka byla téměř šílená, když nemohla otěhotnět, nakonec se jí to díkybohu podařilo. Protože znám, jaké stavy zažívala, přikláním se jednoznačně na stranu DARUJI a PŘIJÍMÁM. Tyto ženy-příjemkyně/matky si uvědomují jakou cenu (nejen těch 15000Kč) život má. Přeji všem, aby toto téma nemuseli řešit a téma zůstalo stále ve sci-fi filmech.

  • Ivona Durajova (34)
    17.08. 2010 21:08

    Vyska

    Urcite bych darovala vajicko,ale mela bych sileny strach,ze jednou potkam stejnou a hlavne tak vysokou zenskou jako jsem ja .Merim 190cm.Odmena je docela prijatelna,ale klidne bych dala vic,kdyz si clovek uvedomi ,ze nekde po svete beha skoro jeho dite ,tak tech 15000 je smesnych.Kdyz to pomuze nejakemu paru ,ktery si miminko moc preje ,tak bych nevahala.

  • Vendula
    17.08. 2010 19:31

    Nedala

    Nejsem zastánce podobných zásahů. S mateřstvím se neobchoduje. Je to prostě tak, někdo štěstí má jiný bohužel ne. Není každé ženě dáno být matkou. Možná je to nespravedlivé, ale dítě je dar a dary se nevynucují.Asi to to tak má být. Nevidím jediný důvod proč jít proti přírodě.

  • Lucie (34)
    17.08. 2010 18:49

    PRO KAŽDÉHO VŽDY

    Ano.Ráda bych darovala své vajíčko jiné ženě,pokud by to opravdu potřebovala.Je to pro mě důležitá věc a umím si představit,jaké by to bylo pro jinou ženu,kdyby to neměla.Finanční odměna je ,,dobrá",ale hlavní je si uvědomit,že jsme pomohli ženě,která to skutečně potřebovala a dali ji šanci k ,,novému životu".Každá žena si zasloužísvé vlastní miminko.A to by si neměla nechat ujít žádná žena.Každý má život a co se týče tohoto tématu,určitě bych ho darovala.Spatřit dětátko je to nejkrásnější pro maminku na celém světě.Nový život,pláč,kolébání,smích a vše okolo miminka je kouzelné a nezapomenutelné.Každá maminka má právo,a proto bych neváhala a určitě bych ho darovala.Každý má své právo.Finanční odměna por mě nehraje ŽÁDNOU roli.Darovala bych ho i zadarmo,protože si umím představit,jak některá žena může být zoufalá a touží po dětátku.Na tom se nedá šetřit,ale dá se darovat z citů a lásky k druhé osobě.Začít roli maminky je krásné a především vděčné.Neváhala bych a určitě bych darování vajíčka podstoupila.

  • Martina P. (33)
    17.08. 2010 18:41

    Proc ne!!!

    Dobry den, je to velmi zajimava otazka nicmene pro me ma jednoznacnou odpoved. Ano. I kdyz uz jsem davno ve veku, kdy by mi biologicke hodiny mely bit na poplach, nejsem si jista zda nekdy budu chtit mit deti, ale zpet k otazce, prave proto ze existuji zeny ktere na jedne strane deti nechteji ale mohou je mit, a pote zeny ktere chteji a maji dostatecnou motivaci a energii vychovat noveho clovicka a takovym fandim a urcite bych je podporila. Odmena za darovani mi prijde druhotna zalezitost.

  • Jana (29)
    17.08. 2010 17:53

    Neumím si to představit

    že bych žila s tím, že někde na světě běhá dítě s mými geny a já o něm ani nevím... Pohlavní buňka není půl litru krve, má mnohem zásadnější význam... Vystudovala jsem biologii na přírodovědecké fakultě a obecně jsem opatrná ke všem formám asistované reprodukce, ať už "pronájmu" dělohy, dárcovství vajíček i spermií a vlastně do umělého oplození bych osobně nikdy nešla. Pro mě je tam příliš mnoho zábran, biologických i etických.

  • Martina (35)
    17.08. 2010 17:24

    Ano

    Ano,darovala bych vajíčko.Každá žena si zaslouží být maminkou a kolíbat dítě ho v náručí.Kdo to zažil určitě chápe.Cena je dostečná.

  • Renata Dvořáková (31)
    17.08. 2010 10:18

    Ano, darovala bych

    Ano, vajíčko bych darovala. Jsem žena které první dí tě zemřelo, ale měla jsem tak velké štěstí, že mé druhé dítě je zdravé. Vajíčko bych darovala takové mamince, které první porod dopadl špatně jako mě, ale nemá už takové štěstí, aby podruhé přirozenou cestou otěhotněla.

  • Zdeňka Bajgarová (36)
    17.08. 2010 00:32

    Netuším

    Nedokážu si takovou situaci vůbec představit. Pokud bych se rozhodla, že bych byla dárcem, tak bych je darovala zdarma. Potratila jsem a i ikdyž mám místo jednoho zdrarvé dvojčata. Občas mě přepadne smutek a myslím na to, jaké by mé nenarozené dítě bylo. Nikdy nezapomenu datum, kdy mělo spatřit svět. Opravdu nevím....možná bych musela znát příběh nešťastné ženy, který by mi dodal sílu se rozhodnout.

  • Karla (33)
    16.08. 2010 21:27

    Proč ne

    Darovat vajíčko?Neumím si představit,že bych nepomohla,pokud by to šlo klidně,....nevím zdali peníze jsou tím správným hnacím motorem pro rozhodnutí,zdali ano,či ne....a už vůbec ne,jak vysoká hodnota je pro tento účel vhodná.Myslím,že hodně žen,je v dnešní době v dost nelichotivé finanční situaci,tak pro ně by to bylo třeba impulzem...Za sebe,říkám ano a nejde mi rozhodně o peníze!Pokud můžu,pomůžu a moc ráda:-)

  • Jarka (35)
    16.08. 2010 18:58

    Nerozmýšlela bych se

    Tak jako jsem dávala krev a byla v registru dárců kostní dřeně, právě tak bych darovala i vajíčko. DAROVALA!!!! Neumím si představit, že bych si za dárcovství vzala peníze (pokud bych nebyla v hooooodně zoufalé finanční situaci). Byla bych ráda, že můžu nějaké ženě splnit sen o miminku. Neváhala bych. Je to maličká pomoc, která vede k obrovské radosti. Ke splnění snu, k naplnění touhy.

  • Martina (19)
    16.08. 2010 18:32

    Bez váhání

    Kdybych mohla pomoct k mimču nějaké mamině tím že bych darovala své vajíčko, vůbec bych neváhala. Jednou určitě mimčo chci a umím si představit jak bych byla vděčná dárkyni v případě že bych já sama vajíčka neměla. A o částce vůbec nepřemýšlím. Ta částka je určitě dostatečná.

  • jarča (45)
    16.08. 2010 18:24

    kus štěstí

    Je to veliké štěstí polaskat v náručí vlastní dítě. Když jsem byla v nemocnici na udržování s prvním dítkem, byla tam mladá maminka, které už potřetí o dítě přišla. Pamatuji si na veliký smutek v jejích očích a jakou měla radost z toho, že jsem alespoň já boj o své děťátko vyhrála.... Odměna za darované vajíčko se nedá měřit penězi. Myslím si, že žádná žena- matka by to neudělala pro peníze. I já, pokud bych byla možná dárkyně, vajíčko bych darovala.

Horoskop

Váš horoskop

Neděle 5. 2.

Venuše se blíží k Uranu a nás čeká v příštích dvou týdnech nefalšovaný citový třesk. Ale není se čeho bát, je to náš život, naše touhy, naše potřeba milovat a být milováni.

Horoskopy na další dny...